сряда, 6 юни 2012 г.

ТУТМАНИК




за тестото:
2 яйца (1-ия жълтък за намазване отгоре)
1 с.л. олио
1 с.л. оцет
1 каф.л. захар
1 каф.л. сол
1 пакет суха мая
1 ч.ч.кисело мляко
1 ч.ч. вода
брашно около килограм

за плънката:
около 400г сирене
125г масло или маргарин
125г мас

Замесва се тесто от изброените продукти /аз обикновено оставям един жълтък за намазване/.След като втаса, тестото се дели на три части и се разточват три кори.Всяка се намазва обилно с мазнината, ръси се с натрошено сирене, навива се на руло. Рулото се нарязва на парчета и всяко се нарежда като пънче (с отрязаната част нагоре) в намазана по-дълбока тава.Оставя се да втаса,докато удвои обема си.


Намазва се разбитият жълтък + лъжичка олио, по желание се наръсва със сусам. Пече се в предварително загрята фурна на около 170*.
Приятно хапване! ;)




4 коментара:

  1. Леле, това е голяма вкуснотия :)

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина вкусно , лично на мен ми отне около 750 гр брашно , а не килограм . За останалото нямам забележки . ������

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Различните видове брашна поемат различно водата и течността изобщо, затова и съм казала "около" кг.Пък и нали не започваме още от началото да замесваме с цялото количество брашно, а добавяме на части, за да усетим кога трябва да спрем :) Благодаря, че се доверихте на рецептата ми все пак, радвам се, че ви е харесал тутманика в крайна сметка :)

      Изтриване
  3. Невероятен стана в крайна сметка ;)

    ОтговорИзтриване