събота, 22 декември 2012 г.

КОЛЕДНИ БИСКВИТКИ С КАНЕЛА И ДЖИНДЖИФИЛ


Няма друго, което така добре да известява началото на новогодишните празници, както аромата на топли коледни бисквитки, излизащи направо от горещата фурна...Това е най-прекрaсното време от годината...времето за нашите коледни сладкиши. Уникалният аромат на джинджифил и канела просто мирише на Коледа....



Продукти за една доза:
                           
2 яйца
1/4 ч.ч. захар
3/4 ч.ч. кафява захар
1 кафяна ч. мед
1 ч.ч. олио
ванилия
1 пакетче канела
3 ч.л. джинджифил
1 ч.л. сода бикарбонат
брашно колкото поеме







Разтопяват се меда и захарта и към тях се прибавя ванилията, канелата и джинджифила.




Добавяме лъжичката сода и разбъркваме до хомогенност. Прибавяме олиото и отново разбъркваме хубаво до гладкост. Яйцата прибавяме едно по едно, като редуваме с лъжица-две брашно. Добавяме още брашно до получаване на меко тесто. На мен ми отиде около 600-700г брашно.

Тестото се разточва и от него се изрязват фигурки, които подреждаме в тава, покрита с хартия за печене.



Печем в предварително загрята фурна на  160-170* за около десетина минути или до съвсем леко зачервяване.

Охлаждаме на решетка извън фурната. По желание може да слепите меденките или да украсите с роял айсинг или фондан. Съхранявайте в кутия, а за да омекнат по-бързо сложете в кутията парчета ябълка.






И да добавя едни тематични канелени бисквитки....KISS бисквитки...:) рокаджиите ще ме разберат :Д


                                                                                                                  

5 коментара:

  1. Олиото кога се слага или може и без него

    ОтговорИзтриване
  2. Съжалявам, пропуснала съм да отбележа, но вече коригирах и допълних :)

    ОтговорИзтриване
  3. Дали стават мекички, защото баба ми трудно яде по-твърдите сладки, а искам да ги направя за нея? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако се препекат стават твърди... Според мен зависи предимно от брашното - пробвала съм ги и с по-твърдо, и с по-меко тесто, но определено са по-хубави с по-меко. И един трик за да омекнат по-бързо, сложете в кутията парчета нарязана ябълка :) Весели празници!

      Изтриване
    2. Благодаря ви! Весели празници и на вас! :)

      Изтриване